Aktuális híreink
Wolfsburg/Braunschweig/Vatikánváros/Budapest, – A Volkswagen támogatja a Vatikáni Államot a hosszú távon fenntartható mobilitásra zajló átállása során. 2024 elején a vállalat közel negyven tisztán elektromos modellt szállít ID.-családjából, az ID.3-tól az ID.4-en át, egészen az ID.5-ig. A járművek a Vatikán dekarbonizációs stratégiájának képezik részét, amely 2030-ra a járműflotta klímasemlegessé alakítását irányozza elő. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja, valamint Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Financial Services AG igazgatótanácsának elnöke két ID.3 Pro Performance formájában személyesen adta át a Vatikánnak az első elektromos gépkocsikat.„Világszerte egyre fontosabbá válik a járműflották elektromossá alakítása. Nagy megtiszteltetés márkánk számára, hogy a jövőben a Vatikán munkatársai is az ID.-vezetők közé tartoznak majd, egyben kiemeli tisztán elektromos ID.-modelljeink vonzerejét” – hangsúlyozta Imelda Labbé a vatikáni járműátadás alkalmával.Dr. Christian Dahlheim hozzátette: „Nagy örömmel tölt el minket, hogy támogathatjuk a Vatikánt e fontos projektje során. Ez igazán különleges dolog számunkra, ami jól mutatja, hogy abszolút versenyképesek vagyunk mobilitási megoldásainkkal.”A Vatikánvárosi Állam elkötelezett az olyan innovatív és hosszú távon fenntartható megoldások megvalósítása mellett, amelyek bolygónk védelme érdekében lehetővé teszik az emberi tevékenységek környezetre gyakorolt hatásainak konkrét mérséklését. Ugyancsak a mobilitás áll az „Ökológiai átalakítás 2030” („Ecological Conversion 2030”) elnevezésű különleges program középpontjában, amelynek célja a városállam járműparkja szén-dioxid-lábnyomának csökkentése. Ennek érdekében a meglévő járműveket fokozatosan elektromos üzeműekre cserélik, hogy 2030-ra megvalósulhasson a teljes flotta szén-dioxid-semlegessége.A Volkswagen a projekt kiválasztott partnereként 2024 elejétől a Volkswagen Financial Services vállalaton keresztül tisztán elektromos járműflottát szállít a Vatikánvárosi Állam számára, a későbbi szakaszok során pedig a Volkswagen Csoport márkáinak további nulla károsanyag-kibocsátású járműveit adják át. A cél 2030-ra a városállam teljes járműflottájának elektromossá alakítása.A Volkswagen Financial Services a Volkswagen AG (vállalatcsoport) üzletága, amely a Volkswagen Financial Services AG társaságot és annak befektetési vállalatait, valamint a Volkswagen Bank GmbH és a Porsche Financial társaságokat, illetve a Volkswagen AG vállalathoz az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában közvetlenül vagy közvetve tartozó pénzügyi szolgáltató cégeket foglalja magában – a Scania márka és a Porsche Holding Salzburg pénzügyi szolgáltatásai kivételével. A fő üzleti tevékenységei közé tartozik a márkakereskedő- és ügyfélfinanszírozás, a lízing, a banki és biztosítási üzletág, a flottakezelés és a mobilitási ajánlatok. A Volkswagen Financial Services világszerte 17 713 munkatársat, közülük egyedül Németországban 7692 főt foglalkoztat. A Volkswagen Financial Services mérlegfőösszege mintegy 240 milliárd euró, működési eredménye 5,60 milliárd euró és nagyjából 22,0 millió darabos szerződésállománnyal rendelkezik (2022. december 31-i állás). A Volkswagen Financial Services nincs jelen Magyarországon.A Volkswagen Személyautók márka a világ több mint 140 piacán van jelen és 12 ország összesen 29 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2022-ben mintegy 4,6 millió járművét szállította ki, között olyan „bestsellerekkel”, mint a Polo, a T-Roc, a T-Cross, a Golf, a Tiguan és a Passat, valamint a tisztán elektromos ID.3, ID.4, ID.5 és ID.6 sikermodellek. A vállalat az elmúlt év során világszerte több mint 330 ezer tisztán elektromos járművét adta át ügyfeleinek. A Volkswagen jelenleg mintegy 170 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte. ACCELERATE stratégiája keretében a Volkswagen következetesen folytatja a hosszú távon fenntartható mobilitás legvonzóbb márkája felé irányuló átalakulását.
A Volkswagen Haszonjárművek Amarok-sorozatának ítélte pickup-díját a Nemzetközi Év Kishaszonjárműve (International Van of the Year; IVotY) zsűrije 2011 és 2017 után 2023-ban immár harmadszor nyerte el az Amarok a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) Az IPUA húsztagú zsűrijét az Athénban és környékén tartott tesztvezetések során győzte meg az új Amarok A piacokon kedvezően alakul a robusztus terepes modell iránti keresletLyon/Hannover/Budapest, 2024. január 10. – Ismét az Amarok! Különleges kitüntetést adtak át a lyoni Solutrans 2023 logisztikai és szállítási szakkiállításon, a „Nemzetközi Pickup Díjat” („International Pick-up Award”; IPUA) ugyanis csak két-három évente ítélik oda, a Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozata pedig – újra – győzedelmeskedett. A Volkswagen Haszonjárművek pickup-családja 2011 (a 2012-es és 2013-as évre) és 2017 (a 2018-as és 2019-es évre) után harmadszor részesült ebben az elismerésben, ezúttal együttműködő partnerével, a Forddal, illetve annak Ranger modelljével osztozik az első helyen.„Tripla”: Harmadszor nyerte el a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) Amarok-sorozata a szállítmányozási szakújságírókból álló zsűri „Nemzetközi Pickup Díját” („International Pick-up Award”; IPUA). Az új modell – amely a márka partnerével, a Forddal együttműködésben született, és 2022 végén jelent meg első piacain – az idén októberben, Görögországban szervezett tesztvezetések alkalmával győzte meg a húsztagú nemzetközi zsűrit.„Az Amarok kiválóan szerepelt az IPUA múlt hónapban, Görögországban tartott 2023-as csoporttesztjein. Noha együttműködési projektről van szó, a Volkswagen Haszonjárművek tervezőcsapata sikerrel őrizte meg a márka jellegzetes formai stílusjegyeit és menettulajdonságait – amit a vásárlók is értékelnek majd” – fejtette ki Jarlath Sweeney írországi autós újságíró, az IVotY és az IPUA zsűrijének elnöke. „Az IPUA immár hetedik alkalommal szervezett csoporttesztjei során az Amarok legújabb generációja is remekelt, s előző modellje 2011-es, majd – modernizált változatában – 2017-es győzelmei után újból a dobogó legfelső fokán végett” – folytatta Sweeney. Az Amarok így mindig a legújabb modelljével győzedelmeskedett az IPUA nemzetközi zsűrijének első, negyedik és most 2023-ban immár hetedik pickup-tesztjén.„Az Amarok olyan pickup, amely mind műúton, mind pedig azoktól távol is megbízható teljesítményt nyújt, amiről a zsűri is meggyőződhetett. Ez a 2024-es és 2025-ös évre szóló „Nemzetközi Pickup Díj” egyben az Amarok „tripláját” is jelenti, mégpedig mindössze 14 évi gyártási idő alatt. E bizalom a Volkswagen Haszonjárművek teljes csapata számára nagy megtiszteltetés. Köszönjük!” – hangsúlyozta a lyoni díjátadó alkalmával Karl Bernqvist, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja.Legtöbb piacán 2023-ban már megrendelhető az új pickup, amely számos példányban járja már az utakat – s szükség szerint természetesen a távoli terepeket is. Az Amarok modellek iránti kereslet a gyártás felfuttatásának időszakaszában részben meghaladja a kínálatot, így egyes piacaikon, illetve bizonyos modellváltozataikban már nem szállíthatók 2023-ra. Az új Amarok kizárólag Dél-Afrikában, a silvertoni gyárban készül.A Volkswagen Haszonjárművek Németországban, illetve Európában öt modellváltozatban és négy motor/sebességváltó összeállítással TDI-dízelként kínálja új pickupját, míg a benzinmotorok, a rövidfülkés (Single Cab) változatok és a kisebb dízelmotorok további, Európán kívül piacokon szerepelnek a választékban.Felszereltségtől függően több mint 25 vezetéstámogató rendszer, akár 12,3 col képátlójú kijelző, a digitális és analóg kezelőszervek gyakorlatias összeállítása és színvonalas anyagválasztás gondoskodhat prémiumhangulatról az új Amarok fedélzetén. Az akár 1,19 tonna teherbírás, a még átgondoltabban kialakított rakfelület (plató) és az akár 3,5 tonna vontatható tömeg révén az új Amarok minden elképzelhető feladatot megoldhat, munka közben és a szabadidőben egyaránt.Az új Amarok öt modellváltozatában – „Amarok”, „Life” és „Style”, valamint a „PanAmericana” (terepes stílus) és „Aventura” (exkluzív stílus) csúcsverziókban – szerepel a kínálatban, és Európába négyajtós, duplafülkés pickupként érkezik. Az új Amarok 5350 milliméteres hosszúsága csaknem tíz centiméterrel haladja meg elődjéét, míg 3270 milliméteres tengelytávja 173 milliméter növekedést jelent, még több helyet biztosítva a duplafülkében.Az Amarok fejlett technikája, illetve számos vezetéstámogató rendszert és 360 fokos kameraképeket is kínáló felszereltsége a terepes közlekedést is nagyban megkönnyíti. Akárcsak gázlómélysége, amely az eddigi 50-ről 80 centiméterre nőtt, de karosszériája rövidebb túlnyúlásai és nem utolsósorban erőteljes motor/sebességváltó kombinációi is hozzájárulnak terepes adottságaihoz.A motorpalettán 125 kW/170 LE, illetve 151 kW/205 LE teljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltésű dízel, valamint egy 177 kW/240 LE, 3,0 literes, hathengeres, szintén turbófeltöltésű dízel erőforrás szerepel. Modellváltozattól függően az új Amarok hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A soros, illetve V-elrendezésű TDI-motorok 405 és 600 newtonméter közötti forgatónyomatékot produkálnak. Minden modellváltozat már alapkivitelében 4MOTION összkerékhajtással készül, kapcsolható (2H, 4H, 4L) vagy bővítetten kapcsolható (4A, 2H, 4H, 4L) kivitelben. Utóbbi csúcsváltozatok többlamellás központi tengelykapcsolón keresztül változó, automatikus nyomatékelosztást is biztosítva az első és a hátsó tengely között, az új Amarok így komoly terhek vontatásához vagy a terepes – például erdőben vagy építkezéseken – közlekedéshez is elegendő erővel rendelkezik.Az új Amarok alapváltozatának induló ára …. A hétköznapok megbízható társának felszereltségében többek között LED-technikájú fényszórók, multifunkciós kormánykerék, Közlekedésitábla-felismerés (Dynamic Road Sign Display), 10 col képátlójú infotainment-képernyő, vészfékfunkcióval (Manoeuvre Braking) kiegészített hátsó Parkolássegítő rendszer (Park Distance Control) és Tolatókamera (Rear View Camera) is szerepel.
• A Volkswagen Group of America már a következő ID-modellre kínál betekintést a CES szakkiállítás alkalmával• Gazdaságos elektromos limuzin, akár mintegy 700 kilométer2 (WLTP) hatótávval• Az ID.7 speciális álcázása intelligens fényhatásokat bocsát ki az elektrolumineszcencia eleve alapján• Az új limuzin az ID.4 után a Volkswagen következő globális elektromos modellje, amely három kontinensen jelenik meg a jövőben• A sorozatgyártású változat 2023 második negyedévében tartja világpremierjétWolfsburg/Budapest, 2023. január 10. – Függöny fel: 2023. január 5. és 8. között a Volkswagen Group of America a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) szakkiállítás alkalmával – intelligens álcázással – bemutatja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID.7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, egyedülálló álcatechnológia révén az autó egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID.-család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését. Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány korábban már betekintést kínált az új modellre, amelyet különösen aerodinamikus formai nyelvezet jellemez és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz. A Volkswagen Group of America így hat év után egészen különleges termékkel térhet vissza a CES rendezvényére, a világ legnagyobb elektronikai szakkiállítására.„Az új ID.7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, az új limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget kínál majd. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben megfelelő ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.ID.7 – a klíma és a kényelem újszerű élményeÜgyfelei visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő legújabb modelljével a Volkswagen tovább javítja a felhasználói élményt a meghatározó területeken. Az ID.7 modellekben számos innovatív fejlesztés jelenik meg már alapfelszerelésként:– új kijelző-koncepció– a Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented Reality Head-up Display)– egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő– a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, újszerű kezelése– megvilágított érintőcsúszkaA légkondicionáló berendezés intelligens légbefúvó nyílásokkal működő, új koncepciója több új funkciót is kínál. Az ID.7 például a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, illetve – hideg időben – a fűtését. Ennek során az új tervezésű intelligens légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. Az új, nagyméretű kijelzőn folyamatosan láthatók, aktiválhatók, illetve felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A különleges kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre például a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID.7, miközben célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.Különleges interaktív álcakoncepcióEgészen különleges módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával az új ID.7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan egyedi fényezést kapott, amellyel az ID.7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, míg mások szigetelő tulajdonságúak. Az autó felületének 22 külön-külön szabályozható része így a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha pedig e rendszert például az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.Az autó motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ között szolgálnak interfészként. A teljes álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, így rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révénStílusában az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család formai nyelvezetét követi. Az új limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID.7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt az autó oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala szintén hozzájárul az ID.7 kiváló légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti.Mint az ID.-család minden tagja, az ID.7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény pedig az ID.7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú autóID.7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória jelentős értékesítési darabszámok jellemezte piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID.-modelljei családját, miközben „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID.3 példányok óta a márka mintegy 500 ezer ID.-modelljét szállította ki világszerte leányvállalatain keresztül – mégpedig a továbbra is szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel korábban a tervezettnél.Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az új ID. Buzz után az ID.7 immár az ID.-család hatodik tagjaként, egyben – az ID.4 mellett – a Volkswagen immár második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják majd. Az ID.4 után az ID.7 ugyancsak a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.A Volkswagen márkáról:A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.